خوزستان؛ استان پیشرو در توزیع هوشمند اقلام دولتی محرم در سامانه رهتاب

خوزستان؛ استان پیشرو در توزیع هوشمند اقلام دولتی محرم در سامانه رهتاب

برداشتی از خبرگزاری مهر |
مشاهده خبر در خبرگزاری مرجع

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خوزستان تنها استان کشور است که اقدام به استفاده از سامانه هوشمند رهتاب، برای توزیع سهمیه اقلام تنظیم بازاری ماه محرم نموده و تاکنون حدود ۲۳۰ تن مرغ منجمد پشتیبانی امور دام، ۱۱۸ تن شکر سفید خانوار و ۴۰۰ تن برنج هندی در سطح عمده‌فروشان این استان توزیع شده است.

توزیع این اقلام تا پایان ماه صفر از طریق سامانه رهتاب ادامه دارد و عمده‌فروشان هر شهرستان می‌توانند براساس سهمیه خود، در سامانه سفارش ثبت کرده و پس از دریافت حواله الکترونیکی، نسبت به تحویل بار خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، رهتاب تنها سکوی هوشمندی است که با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار کشور، علاوه‌ بر ارائه راهکارهای هوشمند در زنجیره تأمین و توزیع مرغ گوشتی استان‌های کشور، توانسته راهکارهای خود را در جهت هوشمندسازی توزیع دیگر اقلام دولتی نیز عملیاتی کند. هوشمندسازی توزیع اقلام دولتی مانند برنج، روغن، قند و شکر، گوشت سفید و قرمز منجمد در بستر سامانه رهتاب در دو سطح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی امکان‌پذیر است و تامین‌کنندگان دولتی این کالاها، مانند اداره کل غله یا پشتیبانی امور دام هر استان می‌توانند نسبت به تعریف بارهای قابل‌توزیع خود در سامانه اقدام نمایند تا توزیع‌کنندگان عمده استان براساس سهمیه سفارش‌گذاری کنند.

توزیع هوشمند اقلام دولتی دارای مزایا مختلفی است که از جمله می‌توان به جلوگیری از احتکار اقلام دولتی، شفاف‌سازی جریان خرید و فروش کالا، مدیریت برخط موجودی انبارهای کالا توسط تامین‌کنندگان دولتی، پرداخت الکترونیکی وجوه معاملات بین عوامل و کاهش عمده فرایندهای نامه‌نگاری سازمانی اشاره نمود.

سایر خبرها